Saturday, February 26, 2011

engineering or medical student??


eyh... sangat tak faham kenapa saya perlu belajar segala jadah brain structure... agak confuse sebab saya memang tak salah amik cos sebab sudah terang lagi nyata saya belajar di universiti teknikal melaka (je)... bukan di medical college or uni.... hey... bukan nak membebel sebab kenapa dan kenapa saya perlu tahu segala tempat letak segala mak nenek otak tue.... masalahnya saya jugak ada masalah dengan otak saya juga sebab memang dari azali lagi  tak penah terror nak menghafal... tue sebab saya tak layak nak amik medic.... bagi saya kira kira saya boleh la... kalau suruh kira duit mesti lagi cepat.... hehe... jadi bila kena menghafal structure otak nie mmg la tension sebab otak saya nie lembab sikit nak hafal meghafal... sekarang pon gigih siap kan nota... belom start pon nk menghafal... esok pagi pagi da ada quiz critical thinking.... tgk tension lagi sebab esok hari rehat rehat saya.... its saturday kot... orang lain cuti bangun tido lewat... saya pulak terhegeh hegeh kene bangun awal pagi pergi quiz kan... yerrr... memang quiz jew... tp kalau quiz pon consist of 10% dalam coursework xke kene study jugak.... mata pon mintak ditutup sebab dari tadi tgk lappy nak salin notes... nie pon xabis lg nk menyalin.... kalau nk salin notes pon mintak masa 5-6jam... nie kan pulak nak menghafal... esok jagan menyesal sebab x dapat jawab soalan sudah la.... saya nak jawab quiz critical & creative thinking kot, perlu ke study bagai nak rak bukan... nama subject pon da taw kan... jadi jawabnyer kene guna skill segara creative & critical je ketika nak jawab esok.... ikot logic lagi senang kot idop saya... da agak critical anta je kertas kosong.... hehe... memang fail la nak mengafal nie... tengok!! belom hafal pon da give up... huhu...bukan nak membebel pasal nie je... ada lagi satu kekecewaan yang xdapat dibendung sebab arinie x dapat tengok BLACK SWAN bersama alia & fiza.... tgk!! bertapa saya sangup berkorban demi quiz ini.... sedihkan... tapi xpe la sekurang kurangnya, dis week saya berjaya tidak menjejakkan kaki ke bandar melaka.... nie haha.... okla... nak start buat notes balik.... wish me luck for tomorrow guys!! nervous nii.... hehe

1 comment:

mr bf said...

gudluck syg...wat test leklok tau...
walaupon cyg xske tp kne stdy gak la...nk wat mcm mn kn...hik3
papepon...wat test leklok...